اخبار دسته‌بندی نشده

خانه هوشمند

خانه های هوشمند 2017

خانه هوشمند خانه هوشمند خانه ای است که دارای هوشمندی و کنترل اتوماتیک برای پاسخ به رفتار ساکنین باشد و بتواند برای بهره برداران تسهیلات گوناگونی را ایجاد کند و سیستم اتوماسیون مدرن ساختمان نه تنها راحتی بیشتر را تأمین می‌کند، بلکه به دلیل وجود سیستم های کنترل هوشمند مثل روشنایی و جلوگیری از اثر اشعه خورشید، صرفه جویی هزینه انرژی قابل ملاحظه ای را در بردارد. سیستم های کنترل از راه دور را می توان یکی دیگر از ویژگی‌های خانه هوشمند عنوان کرد.  برای مثال، مالکان یک ساختمان می توانند با تلفن همراه هوشمند خود روشن یا خاموش شدن سیستم روشنایی، سیستم تهویه، سیستم امنیتی و حتی پخت غذا را دستور دهند و از وضعیت ساختمان خود مطلع شوند…

خانه هوشمند

 

خانه هوشمند

امسال پنجاهمین نمایشگاه CES که مخفف Consumer Electronics Show (نمایشگاه لوازم الکتریکی مصرفی) است، با انبوهی از نوآوری برگزار شد. CES نمایشی است از صنعت تکنولوژی که هر ژانویه در لاس وگاس برگزار می شود.

اخبار نمایشگاه CES امسال حول محور هوش مصنوعی، ماشینهای خودران، رباتهای Voice Active و چیزهای گوناگونی از خانه های هوشمند می باشد.امسال غرفه های خانه های هوشمند مهیج در هر جایی از نمایشگاه یافت می شود. ویترینی از محصولات برندهای مختلف مانند LG و سامسونگ که به خانه های هوشمند اختصاص داده شده و انبوهی از آپشنهای مختلف که اکثر مصرف کنندگان  نمی دانستند چگونه از آنها  باید استفاده کنند.

خانه هوشمند

ALEXA

امسال دستیار صوتی Alexa از شرکت آمازون نظر هر منتقدی را به خود جلب کرد. دستیار صوتی که از سایر محصولات و تولیدات صوتی وایرلس همین شرکت بیشتر دیده شد. این وسیله دقیقاً یک دستیار صوتی گسترش یافته جدید نسبت به چیزی که در نمایشگاه سال گذشته دیده شد، نبود.

تسلط آشکار Alexa در کنار دستور صوتی، مهارتهای صنعتی است که به طور معمول روندی صعودی دارد. Rishi Chandra مدیریت تولیدات VP در گوگل هوم به پنل CNET در خانه هوشمند گفت که کنترل صوتی یک موفقیت و فراشکافت است. در موقعیت خانه، استفاده از دستور صوتی تجربه بهتری نسبت به ضربه زنی به یک app بر روی گوشی موبایل است. همچنین Carly Chaikin , Alexa را به صورت تحت الفظی “بهترین دوست” خواند. 

در نمایشگاه امسال CES، از گروهی از رباتهای جدید پرده برداری شد: ربات قابل ستایشی از شرکت LG و یا ربات “ماهی کوچک” از Baidu  را می توان نام برد. این رباتهای کمک کننده و دستیار که با صدا فعالیت می کنند، ضرورتاً دستیاران هوشمندی هستند که می توانند جابجا شوند و حرکت کنند.به طور مثال:  Google Home

خانه هوشمند

بریم به بخش دیگری از خانه هوشمند که مورد رضایت عام بود. امسال بخشی بود که در آن برنامه های مهیجی در دوره ای که اختراعات بتوانند با یکدیگر صحبت کنند، ساخته شده است. به عنوان مثال، همه محصولات مربوط به هر کدام از شرکتهای شرکت کننده در نمایشگاه می توانند با هم کار کنند که شامل وسیله های هوشمند آمازون، آگوست لاک و سامسونگ می باشد. در طول نمایشگاه CENT, CES  یک ابزار کمکی جدیدی را توسعه داده است که نشان می دهد کدام وسایل- قفلها، کلید لامپها، ترموستاتها، هشدار دهنده های دود و CO و سایر وسایل هوشمند با مرکز فعالیتهای خانه های هوشمند مانند , Apple HomeKit, GoogleHome  همساز و سازگار است.

گردآوری این وسایل برای با یکدیگر کار کردن هم پیش نیاز مجموعه ای است برای گلاویز شدن و حل کردن چالشهای بزرگتر مانند امنیت. امنیت مشکل جدیدی برای شرکتهای بزرگ تکنولوژی نیست اما آنها باید مطمئن شوند که شرکتهای کوچکتر- همان هایی که انواع مختلف وسایل خانه های هوشمند را می سازند ولی ضرورتاً مهارتهای نرم افزاری ندارند- در یک موقعیت مشابه و صفحه یکسان هستند.

در حالیکه شرکتهای بزرگ سرگرم سیستمها و رباتهای خانه های هوشمند خود بودند، یک گردش و بازدید از Eureka Park پلیرهای کوچک و جدیدی دیده شد. یک شیوه دکمه ای که به شما اجازه کنترل کردن چندین وسیله هوشمند در خانه را با یک گجت کوچولو می دهد. چیزی به اندازه کف دست و به نام Senic وجود دارد برای کنترل کردن موزیک و روشنایی، و یا وسیله ی دیگری به نام Flic که خوش سایز است و با بیشتر از 40 آپ کار می کند و یا Knocki یک وسیله کوچکی که هر سطحی را به یک سطح قابل لمس برای اداره کردن روشنایی، درجه حرارت و دما و چیزهای دیگر تبدیل می کند. Bond که باعث یکپارچگی امواج رادیویی و مادون قرمز وسایل ریموت دار در خانه های هوشمند می شود، چرخاندن فوری بی صدا وسایل موجود مانند پنکه های سقفی و یا دستگاههای مرطوب کننده به گونه هوشمند آنها. Puck یک دکمه کوچک دیگری است که به هر وسیله ای که دارای ریموت کنترل اشعه قرمز است متصل می شود و آن را از طریق یک آپ عملی می کند.

خانه هوشمند

 

در پست های بعدی درباره ویژگیها ،مشخصات ،مزایا  …. خانه های هوشمند بیشتر خواهیم نوشت. شما کاربر عزیز می توانید مطالب مفید خود را به این سایت ارسال نمایید تا همه بتوانند از آن استفاده نمایند .

 

منبع:http://www.ces.tech/

دیدگاهتان را بنویسید