اخبار دسته‌بندی نشده

کتابخانه‌ی آینده‌نگرانه‌ی چین

کتابخانه‌ی آینده‌نگرانه‌ی چین

کتابخانه‌ی آینده‌نگرانه‌ی چین :

در یکم ماه اکتبر 2017 میلادی  کتابخانه‌ی آینده‌نگرانه ی چین در یک مرکز فرهنگی ساحلی منحصر بفرد که حدود 100 کیلومتر با پکن فاصله دارد افتتاح شد .این کتابخانه  ۱.۲ میلیون جلد کتاب دارد. نام این کتابخانه‌، تیانجین بنهای می باشد ، در شهر تیانجین چین قرار دارد و از طراحی منحصربه‌فردی بهره می‌برد. این کتابخانه‌ پنج‌طبقه دارد که وسعتی بالغ بر 33700 متر مربع دارد و دارای یک سالن دیدنی کروی و صندلی های کابلی از کف تا سقف نه تنها به عنوان یک مرکز آموزشی، بلکه فضای اجتماعی و ارتباطی از پارک به ناحیه فرهنگی است.

 

این کتابخانه توسط شرکت مدرن هلندی به نام MVRDA و همکاری معماران محلی TUPDI ، برنارد تسووی، معماران Bing Thom، HH Design و MVRDV در مرکز فرهنگی بینهای و به دلیل برنامه ریزی توسط شهرداری محلی در عرض 3 سال ساخته شده است. این کتابخانه سریعترین پروژه شرکت MVRDV است.

 

قفسه‌های کتابخانه از زمین تا سقف گسترده شده و با فرم‌های منحنی شکل خود، دور سالن کروی مجموعه می‌چرخد.شایان ذکر است قفسه ها فضاهای عالی برای نشستن و در عین حال امکان دسترسی به طبقه های بالاتر را فراهم می کنند. زوایا  و منحنی‌ قفسه‌ها، فضایی علمی تخیلی به مجموعه داده و استفاده‌های مختلفی چون فضای مطالعه، پیاده روی، فضایی برای بحث و تبادل نظر دارد.

 

از طبقه بازدید کنندگان می توانید به راحتی به مکان های مطالعه کودکان و افراد سالخورده، سالن اجتماعات، ورودی اصلی، دسترسی به طبقه بالا و اتصال به مجتمع فرهنگی دسترسی پیدا کنید. طبقه اول و دوم عمدتا شامل کتابخانه و سالن ها می باشد در حالی که طبقه های بالا نیز شامل اتاق های جلسه، دفاتر، کامپیوتر و …… است.

 

ساختار کروی و سفید رنگ کتابخانه‌ی آینده‌نگرانه‌ی چین ساخته شده در تیانجین جاذبه بصری فوق‌العاده زیادی دارد و از ماه اکتبر 2017 میلادی که گشایش یافته است تاکنون، علاقه‌مندان بسیاری را به سمت خود جذب کرده است.

 

این ساختمان سفید  به سبکی کاملا خلاقانه طراحی و ساخته شده است. از نکات قابل اشاره در رابطه با این طرح، تالارهایی هستند که به شکل چشم طراحی شده‌اند و نماد «اتاق نشیمن شهری جدید» بشمار می‌روند. کتابخانه «بینهای تیانجین» یکی از ۵ جاذبه گردشگری اصلی در مرکز فرهنگی بینهای بشمار می‌رود که جدیدترین مرکز تفریحی این شهر است.

 

کتابخانه‌ی آینده‌نگرانه‌ی چین در رسانه های چینی و رسانه های اجتماعی با استقبال خوبی مواجه شده است و از آن به عنوان «اقیانوس کتابها»  و «کتابخانه زیبای چین» یاد می شود.

 

کتابخانه تیانجین بینهای براساس برچسب انرژی بهره برداران سبز چینی ساخته شده است و وضعیت دو ستاره را به دست آورده است.

 

کتابخانه‌ی آینده‌نگرانه‌ی چین 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید