فیلم آموزش کامل و کاربردی Civil3D-ترسیم Corridor

فیلم آموزش کامل و کاربردی Civil3D-ترسیم Corridor

فیلم آموزش کامل و کاربردی Civil3D-ترسیم Corridor 

کریدور (corridor) قالبی است که سه نقشه طراحی شده (پلان-پروفیل طولی-پروفیل تیپ) را در بر می گیرد و مسیر را سه بعدی نمایش می دهد. در واقع کریدور(corridor) قالبی است که در آن پلان راه (Allignment) ،پروفیل طولی و پروفیل تیپ قرارگرفته است. از مزایای مهم کریدور این است که بعد از تعریف آن به نرم افزار، اگر هر تغییری هر چند جزئی در پروفیل طولی یا پروفیل تیپ اعمال شود دیگر نیازی به تکرار ترسیم نیست و تغییرات به صورت آنی اعمال می شود. برای ایجاد و ترسیم corridor نهایی پروژه های مسیر و راهسازی از تب Corridor ، Home را انتخاب نمائید . در پنجره باز شده در قسمت Name نامی برای کریدور ، در قسمت Description توضیحات مربوط به کریدور و در قسمتهای بعدی Style و لایه مربوط به کریدور را وارد نمائید و سپس ok نمائید. در فیلم آموزش کامل و کاربردی Civil3D-ترسیم Corridor نحوه ایجاد و ترسیم کریدور با کیفیت HD و مطلوب به تصویر کشیده شده است در ادامه می توانید آن را تهیه نمائید.

فیلم آموزش کامل و کاربردی Civil3D-ترسیم Corridor

فیلم آموزش کامل و کاربردی Civil3D-ترسیم Corridor

سپس پنجره Baseline and Region Parameters باز می شود، Set all target را انتخاب نمائید.در پنجره Target Mapping روی گزینه Click here to set all کلیک نمائید و Surface topo را انتخاب نمائید و ok کنید.

در پنجره Rebuild the corridor ، corridor properties را انتخاب نمائید ، کریدور در حال رسم شدن است . حال کریدور ساخته شده به منوی کنار اضافه می گردد.برای تنظیمات مشخصات نمایشی کریدور ترسیم شده ، از منوی کناری کریدور را باز کنید و بر روی کریدوری که ساخته اید کلیک راست کرده و Properties را انتخاب نمائید و در پنجره باز شده می توانید تنظیمات را انجام دهید.

با مشاهده فیلم آموزش کامل و کاربردی Civil3D-ترسیم Corridor می توانید به راحتی کریدور رسم نمائید. امیدواریم از این آموزش لذت ببرید.

دانلود فیلم آموزش کامل و کاربردی Civil3D-ترسیم Corridor

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

3 دیدگاه

  • با سلام و سپاس

    آقای پارسا بزودی این آموزش آپلود خواهد شد .سربلند باشید

  • با سلام و سپاس

    درخواست شما به تیم فنی ارجاع داده خواهد شد. موفق و موید باشید.

  • سلام

    من این آموزش رو تهیه کردم ،آموزش کاربردی و خوبی بود . من توی محاسبه احجام روسازی مشکل دارم میشه یه آموزش بزارید ؟
    از زحمات شما متشکرم