کتاب روش اجزاء محدود لوگان

دانلود کتاب روش اجزا محدود لوگان

  کتاب روش اجزاء محدود لوگان

یکی از مراجع جامع و کاربردی  درس اجزا محدود دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد مهندسی است. ویرایش پنجم کتابروش اجزاء محدود لوگان  یک رویکرد ساده  برای دوره آموزشی است که توسط دانشجویان هر دو مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد بدون پیش‌شرط‌ های متداول، درک می‌شود.این کتاب، در مرحله اول به عنوان یک ابزار یادگیری اصولی برای دانشجویان مقطع کارشناسی در رشته مهندسی عمران و مکانیک که علاقه اصلی آنها تجزیه، تحلیل تنش و انتقال حرارت است، نوشته شده است. این کتاب یکی از بهترین کتاب هایی هست که در بیشتر دانشگاه های دنیا به دانشجویان کارشناسی ارشد توصیه می شود. روش اجزاء محدود یا روش المان محدود (ا) که به اختصار (FEM) نامیده می‌شود، روشی است عددی برای حل تقریبی معادلات دیفرانسیل جزئی و نیز حل معادله‌های انتگرالی.

(کاربرد عملی اجزای محدود معمولاً با نام تحلیل اجزا محدود (FEA) خوانده می‌شود) اساس کار این روش حذف کامل معادلات دیفرانسیل یا ساده‌سازی آنها به معادلات دیفرانسیل معمولی، که با روشهای عددی مانند اویلر حل می‌شوند، می‌باشد. در حل معادلات دیفرانسیل جزئی مسئله مهم این است که به معادله ساده‌ای که از نظر عددی پایداراست – به این معنا که خطا در داده‌های اولیه و در حین حل به حدی نباشد که به نتایج نامفهوم منتهی شود برسیم.

روشهایی با مزایا و معایب مختلف برای این امر وجود دارد، که روش اجزاء محدود یکی از بهترین آنهاست. این روش درحل معادلات دیفرانسیل جزئی روی دامنه‌های پیچیده  یا هنگامی که دامنه متغیر است، یا وقتی که دقت بالا در همه جای دامنه الزامی نیست و یا اگر نتایج همبستگی و یکنواختی کافی را ندارند، بسیار مفید می‌باشد.پیدایش روش اجزاء محدود به حل مسائل پیچیدهٔ الاستیسیته و تحلیل سازه‌ها در مهندسی عمران و هوا فضا برمیگردد.

این روش حاصل کار الکساندر هرنیکوف (۱۹۴۱) و ریچارد کورانت (۱۹۴۲) می‌باشد. با این که روش کار این دو دانشمند کاملاً متفاوت بود، اما یک ویژگی مشترک داشت: تقسیم یک دامنهٔ پیوسته (ماده) به یک سری زیردامنه (قطعات کوچکتر ماده) به نام المان (اجزاء). در ادامه فایل کتاب روش اجزاء محدود لوگان قرار داده شده است ، امیدواریم از مطالعه این کتاب لذت ببرید.

نام کتاب: روش اجزاء محدود لوگان

نویسندگان : لوگان (Daryl l.Logan)

انتشار:2012

ویرایش :پنجم

تعداد صفحات:956

زبان:انگلیسی

فرمت: pdf

دانلود کتاب روش اجزاء محدود لوگان

 

 

کتاب روش اجزاء محدود لوگان

کتاب روش اجزاء محدود لوگان

 

 

 

منبع :www.booktolearn.com