اخبار دسته‌بندی نشده

دانشگاه انستیتو تکنولوژی فدرال سوئیس

دانشگاه نوبلیست ها

بانک تخصصی کتب و مقالات عمران ( www.civilp.ir ) دانشگاه انستیتو تکنولوژی فدرال سوئیس یکی از برترین دانشگاه های جهان است که تاکنون ۲۱ دانشمند برنده جایزه نوبل را به جامعه علمی جهان تحویل داده است .به گزارش پی اچ دی آزمون به نقل از خبرنگار مهر، در فهرست برترین دانشگاه های جهان، عموما نام دانشگاه های آمریکایی و انگلیسی دیده می شود. اما در این میان یک استثناء وجود دارد. دانشگاه انستیتو تکنولوژی فدرال سوئیسدر حقیقت دانشگاه فناوری، مهندسی و ریاضیات در شهر زوریخ است.

دانشگاه انستیتو تکنولوژی فدرال سوئیس

 

انستیتو تکنولوژی فدرال زوریخ:

انستیتو تکنولوژی فدرال زوریخ یکی از دانشگاههای مهم سوئیس است که در سال 1855 میلادی در قلب شهر زوریخ تاسیس شد.در حال حاضر حدود 17 هزار دانشجو از سراسر جهان در آن مشغول به تحصیل اند و 21 نفر از دانش آموختگان این دانشگاه در رشته های فیزیک ، شیمی و… موفق به کسب جایزه نوبل شده اند که در بین آنها شخصیت های برجسته ای همچون آلبرت اینشتین ، ریچارد اف.هک جای دارند. این دانشگاه در رشته های مهندسی مکانیک ، مهندسی عمران ، معماری ، شیمی ، جنگل داری ، ریاضیات و علم سیاست اقدام به پذیرش دانشجو می نماید.


رتبه بندی انستیتو فدرال زوریخ:


این دانشگاه در لیست برترین دانشگاههای جهان در جایگاه 13 ، در رشته های مهندسی در جایگاه 6 و در رشته های علوم در جایگاه 15 قرار دارد. در سال 2016 طبق رتبه بندی QS رتبه 8 ، موسسه Times رتبه 9 و ARWU رتبه 19 را به این دانشگاه اختصاص دادند.دولت فدرال سوئیس در سال ۱۸۵۴ میلادی برای تربیت مهندسان و دانشمندان این دانشگاه را تاسیس کرد. دانشگاه در رشته های فیزیک، ریاضی و شیمی بسیار مشهور است. این دانشگاه بخشی حیاتی از موسسه فدرال فناوری است که به طور مستقیم زیر نظر وزارت فدرال امور اقتصادی، آموزش و پژوهش است. این مرکز یکی ازبرترین دانشگاه های جهان است که  هم اکنون رتبه پنجم جهان را در حوزه فناوری و مهندسی دارد. همچنین در رده بندی ۲۰۱۶ دانشگاه های جهانی رتبه هشتم را داراست و بهترین دانشگاه جهان در حوزه علوم زمین شناسی و دریایی به حساب می آید.همچنین بودجه این دانشگاه سالانه ۱.۵۶ میلیارد فرانک (۱.۶۲ میلیارد دلار) و تعداد دانشجویان آن در سال ۲۰۱۵-۲۰۱۴ میلادی حدود ۱۸۶۱۶ نفر تخمین زده شده است.

 

دانشگاه انستیتو تکنولوژی فدرال سوئیس

جایزه نوبل فیزیک:

دانشگاه نوبلیست ها تاکنون موفق شده ۲۱ برنده جایزه نوبل را تربیت کند که مشهورترین آنها آلبرت انیشتین است. وی در سال ۱۹۲۱ برنده نوبل فیزیک شد. پس از او نیلز بوهل در همین دانشگاه تحصیل کرده بود، در سال ۱۹۲۲ همین جایزه را دریافت کرد. هر دو دانشمند نیز در حوزه فیزیک کوانتوم این جایزه را دریافت کردند. برنده جایزه نوبل  شیمی ۲۰۱۰ به نام ریچارد هک نیز در همین دانشگاه تحصیل کرده است.

دانشگاه انستیتو تکنولوژی فدرال سوئیس

 

برنامه درسی سنگین و امتحاناتی سخت:

شرایط ورود به این موسسه بسیار راحت است اما فارق التحصیلی از آن مشکل است. این دانشگاه در دوره لیسانس هیچ آزمون خاصی ندارد و فارغ التحصیلان دبیرستان پس از قبولی در امتحانات می توانند در این دانشگاه ثبت نام کنند. اما دانشجویان خارجی باید در امتحان ورودی شرکت کنند هر چند دانشجویان برخی کشورهای اروپایی از این قاعده مستثنی هستند.

پس از پایان سال اول دانشگاه، امتحانی کلی از دروسی که در این سال تدریس شده، گرفته می شود. اگر میانگین امتیاز دانشجو پایین باشد او سال اول تحصیل را دوباره پشت سر می گذارد. حدود ۵۰ درصد دانشجویان در این امتحان رد می شوند. بسیاری از آنها ترجیح می دهند دیگر در این امتحان شرکت نکنند. در سال های بعد نیز ساختار امتحانات آکادمیک مشابه همین امتحان است اما میزان موفقیت دانشجویان در آن بیشتر است. این درحالی است که دانشجویان این دانشگاه در مقایسه با موسسات آموزشی دیگر سوئیس برنامه فشرده تری دارند به طوریکه برنامه درسی آنها دوبرابر سایرین است.

دانشگاه انستیتو تکنولوژی فدرال سوئیس

 

دانشگاه انستیتو تکنولوژی فدرال سوئیس دارای دو پردیس است که در سال ۱۸۶۰ میلادی در مرکز شهر ساخته شده است. همزمان با گسترش دانشگاه، پردیس محله های کناری را نیز در برگرفت. به این ترتیب دانشگاه با شهر در هم آمیخته است.

سهم پذیرش دانشجوی خارجی:

عملکرد تحقیقاتی قدرتمند این موسسه باعث جذب بهترین کارمندان و استادان شده. همچنین موقعیت جغرافیایی آن که با پنج کشور مرز مشترک دارد، سبب شده  دانشجویان زیادی از سراسر دنیا به اینجا بیایند به طوریکه تخمین زده می شود ۳۷ درصد دانشجویان و ۷۰ درصد استادان آن از سراسر جهان هستند.

منبع: پی اچ دی آزمون

دیدگاهتان را بنویسید