اخبار دسته‌بندی نشده

رتبه ی 272 جهان از آن دانشگاه شریف در نظام رتبه‌بندی “راوند”

رتبه ی 272 جهان از آن دانشگاه شریف در نظام رتبه‌بندی “راوند” :

اسامی دانشگاه‌ها و موسسات ایرانی حاضر در جمع برترین‌های نظام رتبه‌بندی “راوند” بر اساس چهار شاخص آموزش، پژوهش، تنوع جهانی و پایداری مالی اعلام شد. به گزارش روابط عمومی؛ بر اساس گزارش آژانس رتبه‌بندی «رار» (Round University Rankings) در سال ۲۰۱۷، ۱۱ مؤسسۀ ایرانی توانسته‌اند در فهرست مؤسسه‌های برتر نظام رتبه‌بندی «راوند» قرار گیرند در حالی که در ویرایش ۲۰۱۶ این نظام رتبه‌بندی، تنها هفت مؤسسۀ ایرانی در فهرست برترین‌های این نظام قرار گرفته بودند. بنا بر این گزارش؛ دانشگاه‌های «علوم پزشکی تهران»، «صنعتی شریف»، «صنعتی اصفهان»، «علوم پزشکی کردستان»، «علم و صنعت»، «فردوسی مشهد»، «علوم پزشکی ایران»، «اصفهان»، «تهران»، «شهید بهشتی» و «علامه طباطبائی» مؤسسه‌هایی هستند که توانسته‌اند به ترتیب رتبه‌های نخست تا ۱۱ ملی را به دست آورند. این در حالی است که در ویرایش ۲۰۱۶ این نظام رتبه‌بندی تنها هفت مؤسسۀ ایرانی در فهرست برترین‌های این نظام قرار گرفته بودند. گفتنی ست؛ نخستین هدف این نظام رتبه‌بندی سنجش عملکرد مؤسسه‌های برتر جهان بر پایۀ چهار حوزۀ کلیدی (آموزش، پژوهش، تنوع جهانی و پایداری مالی) است و مدیران دانشگاه می‌توانند وضعیت خود را تحلیل و ارزیابی کنند و دانشجویان نیز مؤسسۀ هدف خود را برای ادامه تحصیل آسان‌تر انتخاب کنند. در جدول زیر امتیاز کل به همراه رتبه‌های ملی و جهانی مؤسسه‌های برتر ایرانی و در جدول دو رتبه و امتیاز آنها در سنجه‌های گوناگون در این نظام آمده است.

 

رتبه ی 272 جهان از آن دانشگاه شریف در نظام رتبه‌بندی "راوند"رتبه ی 272 جهان از آن دانشگاه شریف در نظام رتبه‌بندی "راوند"

رتبه ی 272 جهان از آن دانشگاه شریف در نظام رتبه‌بندی "راوند"

خاطرنشان می شود؛ ‌ بر پایۀ گزارش سال ۲۰۱۷ رتبه‌بندی «راوند»، «دانشگاه هاروارد» دارای بیش‌ترین امتیاز و پیشگام مؤسسه‌های دنیا است. پس از این مؤسسه، «مؤسسه فناوری کالیفرنیا»، «دانشگاه شیکاگو»،«کالج سلطنتی لندن»، «دانشگاه استنفورد»، «ام.آی.تی»، «دانشگاه آکسفورد»، «دانشگاه کلمبیا»، «دانشگاه کمبریج» و «دانشگاه پرینستون» جایگاه دوم تا دهم این نظام رتبه‌بندی را به خود اختصاص داده‌اند.

شایان ذکر است: RUR یک نظام رتبه بندی دانشگاهی روسی است که مقر آن در مسکو است و از سال ۲۰۱۳ راه اندازی شده است. سیستم بین‌المللی RUR شامل ۳۷ رتبه بندی مختلف است.

 

منبع : سایت دانشگاه شریف

دیدگاهتان را بنویسید